MIDA SÜÜA HOMMIKUKS, kui tahad kaalust alla võtta?
Foto: shutterstock

Ekspertide sõnul mängib päeva esimene söök väga suurt rolli selles, kuidas kehakaalu langetamine päeva jooksul õnnestub. Veebileht Fitsugar palus kahel toitumisnõustajal kirja panna täiusliku hommikusöögi saladuse: kui palju ja mida peaks sööma, et see kaalulangetusele kaasa aitaks?

Toitumisnõustajad soovitasid järgmist: 

Kui soovid kaalust alla võtta, siis jälgi, et sinu hommikusöök sisaldaks maksimaalselt 300 kalorit. Kui sinu sooviks on, et kaal püsiks sama, siis 400 kalorit. 

Kõik süsivesikud pole sugugi kaalulangetajate vihavaenlaseks, seega peaks neidki hommikul tarbima. Väldi töödeldud valget jahu ja söö marju, puuvilju ning täisteratooteid. Nendest süsivesikutest saad ka looduslikku suhkrut. Töödeldud suhkrut tasuks vältida. Pea meeles süüa ka piisavalt proteiini ja kiudaineid. Häid rasvu saad näiteks pähklitest. 

Millal peaks hommikust sööma?

Toitumisnõustajate sõnul peaks hommikusööki nautima 3060 minutit pärast ärkamist. Kui sa ei suuda nii ruttu nii palju süüa, jaga annus kaheks ja söö see kahes osas: esimene osa pool tundi pärast ärkamist ja teine 1,5 tundi hiljem. See reegel kehtib ka siis, kui sulle meeldib hommikuti trenni teha, aga sa ei taha tühja kõhuga sportida.